Tuesday 28 June 2011

mimpi yg membawa kesedaran..

pagi ni aku dikejutkan dgn 1 mimpi yg amat menakutkan buat aku...n mimpi ini juga membawa aku seribu kesedaran..aku harap mimpi itu hnyalh 1 mimpi..

mimpi....
semalam aku termimpi ada seorg kawan aku dtg menemuiku...
dia bertanye padaku...
seandainye..kamu sedang tido..
bile kamu terdengar org memanggil kamu...apakah yg akan kamu lakukan??????
aku menjawab biarkn aje dia memanggilku...kerna ku xmau diganggu..
lps tu dia bertanye lgi..sekira ayam berkokok apekah reaksi yg akn kamu lakukan?????
aku menjawab aku akn teruskan tido ku..
sehingga mentari pagi meninggi di kepalaku..
tapi soalan yg terakhir yg diajukan aku...
membuat aku terkejut...takut ..terperanjat...tertanye pun ada...
apakah yg tersirat disebalik soalan itu...
soalannye : apabile kamu terdengar 1 dentuman yg amat dasyat...
yg sebelum ini kamu xpernah dgr...
dentuman yg menggegarkan seluruh pelusuk alam..
dgn kehadiran dentuman itu merupakan dentuman yg  terakhir...
atau suara yg terakhir akn kamu dengar...
apakah yg akn kamu lakukan...
apakah reaksi kamu...
apekah kamu akan terus tido...
apakah perkara yg terakhir yg akan kamu lakukan...


Terima kasih Ya ALLAH kamu telah menyedarkan aku...akn hari itu...aku amat bersyukur...kau ampunkanlh segala dosa-dosa yg aku dah lakukan..pimpinlh aku kejalan yg benar..jalan yg kau redhai..jalan yg kau berikan pada org yg kau kehendaki.....amin,,,,,,,,,,,,

No comments:

Post a Comment