Wednesday 22 June 2011

dulu dan sekarang...

pertama sekali...sy nk minta maaf kt semua org jka sy ada buat salah...terkasar bahasa..ada mengguris perasaan kali....n sory jgak..coz skrg ni aku jarang update blog aku..kerna aku rase xde ape yg nk
 diceritAkan dan diberitahu....
dulu n sebelum ni...si dialh yg selalu memberikan aku inspirasi..
dia jugaklh yg selalu membuat hari2 yg aku lalu ceria...
tpi sekarang xde lgi..
dai dh pergi...
so xde lgi cerita yg ingin aku kongsi bersama..
tanpanye aku jdi hilang keyakinan terhadap diriku sendiri..
dulu...
dialah org yg selalu memberia ku dorongan , semanagt, keyakinan n keceriaan 
dalam diriku..

sekarg itu semua tiada lgi...
hari-hari yg aku lalui skrg kosong...
kesunyian dalam diriku amat aku rasai...
kepergiannya...
bagaikan membawa sebahgian diriku.,..
kerna semasa dai bersama dgnku...
aku amat bergantung sepeuhnye pada dia...
sehinggakan perkara kecil pun..
aku mengharapkan dia buat...
wal hal aku boleh buat sendiri..
tanpa mengharapkan dia...

sekarang bile dia xde..
barulh aku sedar...
yg aku xboleh terus-terusan bergantung harap pada org..
aku kene berusaha untuk melakukan sesautu hal itu sendiri..
tanpa mengharapkan pertolongan dari orang lain..
pendek kata..
aku perlu belajar untuk hidup berdirikari..
kerna samapi bile kta nk mengharapkan org...
sesayang mane pun org itu...
terhadap kita..
suatu saat nanti nescaya 
cepat atau lambat..
dia akan pergi dari hidup kita...
tanpa kita pinta...
samada dia pergi dengan cara baik 
ataun sebaliknye..
ataupun...
setelah dia jemput ilahi...

so....sebab itulah aku jarang update blog aku sekarang..
n ini jugak adalah salah satu sebab aku 
buat blog yg baru..
aku tidak mahu terus dihantui kenangan bersamanye..
sekali lgi sory ek...
tapi walauape pun..
aku moga dia bahgia dgn org yg dia cintai..
kerna kebahgiaan aku adalah apabile melihatmu bahgia dgn org yg kamu..
cintai dan sayangi....
moga perhubungan kalian berkekalan....

nasihat : buat sahabat aku yg diluar sane, diblog, di facebook, mahupun di twitter.....sayangilah ape yg korang ada sekarang...jangan terlalu mengharapkan org lain dalam menbuat sesuatu...sebaliknye belajarlah untuk hidup berdikari...kerna jika seseorg yg kita sayang pergi meninggalkan kita...kita tidaka kn pernah menyesal...
jagalh perhubungan kali...saya juga doakan moga kalian bahgia disamping orang yg kalian sayangi...

No comments:

Post a Comment